Beste JvdG
menselijke zwakheden en onvolmaaktheden zijn niet het aangrijpingspunt van de oprechten ,om de waarheid of leugen te bestrijden, het bewijst wel dat Gods Woord de enigste waarheid is daarom al zou een ander in uw ogen het verkeert doen, blijf inhoudelijk en fundeer uw weerleggingen op grond van Gods Woord, zoals ik het in het onderwerp besnijdenis en doop zojuist hebt gepoogd te doen , u mag dit op Bijbelse gronden weerleggen, u kan dat daar u voor de kinderdoop bent.
Er is een ijver doch zonder verstand Ook de hedendaagse farizeeën verachten die van Berea en dus de schriften,hedendaagse beminnen meer de ijver en de ernst dan de waarheid en noemen dit dode dogmatische theologie Ook de hedendaagse farizeen beminnen meer de ijver en de ernst dan het verstand (Rom 10:2) ook de hedendaagse farizeen kennen de Schriften niet,maar roemen wel in hun oudvaders, waar Jezus het wee over uitspreekt Ook de hedendaagse Farizeen zeggen op grond van hun kinderdoop: wij zijn Abrahams zaad (Joh 8:33) Ook de hedendaagse Farizeen weigeren op dezelfde besnijdenisgronden de ware doop: Matthéüs 3:7-9 Hij dan, ziende velen van de Farizeen en Sadduceen tot zijn doop komen, sprak tot hen: Gij adderengebroedsels! wie heeft u aangewezen te vlieden van den toekomenden toorn? Brengt dan vruchten voort, der bekering waardig. En meent niet bij u zelven te zeggen: Wij hebben Abraham tot een vader; want ik zeg u, dat God zelfs uit deze stenen Abraham kinderen kan verwekken.
Een mens die niet door Christus is opgewekt uit de geestelijke doodstaat, zal inderdaad veel denken te weten uit de Schriften zoals de farizeeën,, het is maar waan: maar m.b.t. de wedergeboorte zegt Jezus tegen Nicodemus, een Schriftgeleerde : Zijt gij een leraar van Israel, en weet gij deze dingen niet?(Joh 3:10) Deze konden de Schriften, echter , ze verstonden ook de profetische tijden niet, Jezus zegt dat ze meer verstand van het weer hadden dan van de Heere: Matthéüs 16:3 En des morgens: Heden onweder; want de hemel is droevig rood. Gij geveinsden! het aanschijn des hemels weet gij wel te onderscheiden, en kunt gij de tekenen der tijden niet onderscheiden?
De duivels daarentegen vroegen aan Jezus : “ komt gij ons voor de tijd pijnigen?” deze zijn geesten..en verstaan de profetische tijden daarentegen wel: Matthéüs 8:29 En ziet, zij riepen, zeggende: Jezus, Gij Zone Gods! wat hebben wij met U te doen? Zijt Gij hier gekomen om ons te pijnigen voor den tijd?
De duivel is een geestelijk wezen, Daarom weerstaat Jezus hem met een eenvoudig doch Goddelijk Woord, Paulus noemd het Het Zwaard des Geestes in Ef 6: er is geschreven, tijdens de verzoekingen in de woestijn, Matthéüs 4:10 Toen zeide Jezus tot hem: Ga weg, satan, want er staat geschreven: Den Heere, uw God, zult gij aanbidden, en Hem alleen dienen.Toen liet de duivel van Hem af; en ziet, de engelen zijn toegekomen, en dienden Hem.
Satan verstaat wat er gezegd wordt, dat vermogen misbruik hij om de schriften te verdraaien (Judas 1) d.m.v. mensen Want...een natuurlijk mens (daarentegen) beeft niet Voor Gods Woord, zoals Satan het wél geloofd, doch sidderd (Jac 2:19) dat is de geestelijke dood !, Daarom wordt er zo gespot met Gods Woord, dat is ontzettend, ook voor de mens zelf , en daarom word eeuwige vuur ontkent, waar de duivelen nog voor sidderen, de gelijkenis van de rijke man in de vlam en de arme Lazarus, had ook geen vat op de verharde farizeeën, die de noodzaak van de wedergeboorte ontkenende: Lukas 16:31-17:1 Doch Abraham zeide tot hem: Indien zij Mozes en de profeten niet horen, zo zullen zij ook, al waren het, dat er iemand uit de doden opstond, zich niet laten gezeggen. En Hij zeide tot de discipelen: Het kan niet wezen, dat er geen ergernissen komen; doch wee hem, door welken zij komen;
Immers het geloof, en de belijdenis van Martha, en Petrus, en Paulus, waren gefundeerd, op het getuigenis van God, voorzecht in de Profeten, aangaande Zijn Zoon, namelijk dat Jezus is de Christus..(1 Joh 4 en 5)Jezus zegt daarom tegen de Farizeen:Johannes 8:24 Ik heb u dan gezegd, dat gij in uw zonden zult sterven; want indien gij niet gelooft, dat Ik Die ben, gij zult in uw zonden sterven.
als Jezus zegt: leert van Mij.....dan spreekt hij tot zijn Dicipelen, Zijn kinderen..dat is geen boodschap aan die Hem niet kenne, en Hem verwerpen in ongeloof, dat is geen boodschap aan Farizeen, die Gods Woord verachten, en verdraaiende, en niet wensen te spreken over hetgeen er precies geschreven staat, dat daardoor hun leugenleer aan het licht zouden kunnen komen. Nederig van hart...was Jezus..jazeker...de wil doende Zijns Vaders, gehoorzaam aan Het Woord, zoals David Ps119:99-10 Ik ben verstandiger dan al mijn leraars, omdat Uw getuigenissen mijn betrachting zijn. Ik ben voorzichtiger dan de ouden, omdat ik Uw bevelen bewaard heb. Maar is dit in de ogen van de mensen nederigheid..als we niet naar de ogen van diezelfde mensen kijken ? Zachtmoedig jazeker tegen die Gods Woord beminnen boven mensen, ja die ook ons niet naar de ogen kijken, en als wij zeggen:Ps 141:5 De rechtvaardige sla mij, het zal weldadigheid zijn; en hij bestraffe mij, het zal olie des hoofds zijn, het zal mijn hoofd niet breken; want nog zal ook mijn gebed voor hen zijn in hun tegenspoeden. Dát zijn onze broeders , en dán zijn we broeders nietwaar? ja ik geef toe: wat uit het vlees geboren is dat blijft vlees...
Gr.D
|