Bedankt voor het eerlijke onderwijs op mijn vragen die op mij overkwamen als geschreven vanuit de diepte van het hart. Hoe voel ik hiervan de waarheid in mijn hart. Ik lijd een zéér eenzaam leven, alle dagen is voor mij (steeds meer) een kwelling (geworden), alles ijdelheid, leeg, zonder vreugde, geluk en ware blijdschap. Waarom? Alles buiten God, leeg, zonder verzoening ware blijdschap en vrede.En dit, dit gaat zeer tegen mijn hart in, nog meer de overtuigingen in mijn hart waarvan ik nooit wist dat ik zo was, daardoor is alles duister, een raadsels en zeer verborgen. Eerder dacht ik het allemaal te weten, maar nu, hoe verborgen zijn de geestelijke dingen. De lust tot spijze is weg, werken en alles is een plicht en last een kwelling van mijn geest, zoals ook Job dat schrijft. Ik kan niet meer genieten van het leven. Tegelijk voel ik de strijd om mijn eigen weg te gaan, wat voel ik de waarheid in mijn hart wat in Job geschreven staat; huid voor huid en al wat hij heeft zal hij geven voor zijn leven. Alles wat ik dacht dat het was, dat zo zijn moest wordt dwaasheid gemaakt. Ik weet niets en voel me een vuile huichelaar die vasthoud aan haar leven. Ja de weg is veel de binnenkamer, maar hoe gaat ook dit tegen mijn vlees in, Gods Woord lezen en gebed wordt gekweld en het meest bestreden. Toch kan alle vleselijke hulp en eigen ik mijn hart steeds minder voeder, waardoor het zo waar wordt; niemand had medelijden met mij.... Maar hoe lief heb ik mijn eigen vlees. Maar zoals u ook schreef; ga in uw binnenkamer...
Hartelijke groet van een eenzame jongere die het liefste vlucht naar een eiland alleen, om voor alles te vluchten, maar tegelijk niet kan, en gekweld wordt zelf door de mensen, niet dat de mens er wat aan kan doen, maar ze begrijpen niet wat het is niet te kunnen leven van dit leven hier op aarde en van eigen vlees.
|